eurowalk.hu: MINDEN, AMI NORDIC WALKING
SZÁNTÓ SZILVIA, NORDIC WALKING C-TRAINER


Nordic Walking Oktatás
- 2019.08.27.

Kezdőknek és újrakezdőknek, minden korosztány számára a Margitszigeten!
Október 5. szombat, 9-11.30.

tovább





Hótalpazás, curling, wellnes...

Zirbitzkogel - Grebenzen Natúrpark, 2012. március 15-18.


A hótalpazás egy remek aktív kikapcsolódás, amely nordic walkingosok számára télidőben már-már kötelező, hiszen a jól ismert nw technika itt is kiválóan alkalmazható, ráadásul kristálytiszta levegőn, gyönyörű havas terepen űzhető!

Mi már kipróbáltuk, a tavalyi túránk fergetegesen jól sikerült, idén pedig nemcsak hótalpazunk, és éjszakai fáklyás sétán veszünk részt, de curling csatákat is vívhatunk esténként.



A hótalpas túra az egyik legélvezetesebb és legmegnyugtatóbb téli sport, szinte terápiás hatása van.

Amíg ki nem próbáljuk, addig nehéz elképzelnünk, hogy egy végtelenül egyszerű, ősi eszköz hogyan tudja olyan élvezetessé tenni a havas, téli napokat.

A hótalpas gyaloglás nagyon hamar elsajátítható: mindössze a hótalpakat kell lábunkra csatolni, és már indulhatunk is, mintha gyalogtúráznánk. Túrabakancsunk - elsőre furcsa - toldaléka néhány perc alatt megszokható.

Az előrehaladásban, a stabilitás megtartásában és az esetleges felfelé kapaszkodásban pedig segítenek a botok, amelyek - nem mellesleg - aktív munkára fogják felsőtestünk izomzatát.

A hótalpazás nem igényel különleges felszerelést. A hótalpakon, botokon (és a téli túraruházaton) kívül gyakorlatilag semmire sincs szükségünk, ezek ára pedig jóval szerényebb egy sí- vagy egy snowboardfelszerelés áránál.



A tavalyi fotók a képre kattintva elérhetőek

A hótalpazás kíméletesen, de alaposan átmozgatja a testet. Megdolgoztatja a lábakat és a botozás miatt a karokat és a törzs izmait is, és persze a szív- és érrendszert is erősíti.
Mindezt csendben, nyugalomban, tiszta, hegyi levegőn.

Nagyon jó hír, hogy minimális alap állóképességgel bárki elkezdheti a hótalpazást. A mi márciusi táborunkig hátralévő időszakban érdemes elkezdeni az alapozást: nordic walking edzéseken, túrákon való részvétellel, hétvégi hosszabb kirándulásokkal, ennek híján, vagy kiegészítésképpen teremben végzett tornagyakorlatokkal, gimnasztikával, aquafitnesszell felkészíthetjük szervezetünket a négynapos aktív mozgásra. Így minden bizonnyal még élvezetesebb lesz a tábor programja.



Az idei újdonság: curling

Idén olyan szállást találtam, amelyhez curlingpálya is tartozik, így esti kikapcsolódásként belekóstolhatunk ebbe az egyre nagyobb népszerűségnek örvendő téli sportba is!!!

A sportág magyar elnevezésére több kísérlet is történt már. Leginkább a csúszókorong és a jégteke jött szóba, mely nevek mindenképpen szerencsésebbek a surrogó játéknál. Ugyanakkor a jégteke sem tűnik megfelelőnek, a játéknak ugyanis vajmi kevés köze van a tekéhez, a csúszókorong pedig más, bár némileg hasonló, általában nem jégen űzött sportágat jelöl.
A játék eredete nem egyértelmű. Bár Skóciában nemzeti sportnak tartják, valószínűbb, hogy Hollandia a játék hazája. A még nem a mai szabályok szerinti játékot közel 450 éve már játszották a Németalföldön. Id. Pieter Bruegel festményen is megörökítette a játékot.
A két csapat felváltva csúsztatja köveit a célmező felé, a cél minél több korong elhelyezése a házban. Minden csapattag két-két követ csúsztathat. A csúszás különböző korrekcióit (gyorsítás, kanyarba irányítás) a többi csapattag söpréssel végezheti, a kőhöz azonban nem érhetnek hozzá. A söpréssel nem is annyira a jég tisztítása a feladat, hanem bizonyos hő biztosítása a jégfelületen, amivel a korong sebességét és irányát lehet befolyásolni. (Forrás: Wikipédia)



1. nap: március 15. csütörtök

Reggeli indulással már dél körül elfoglalhatjuk a szálláshelyünket.

- 14 óra körül közös aktív bemelegítés célirányos gimnasztikai gyakorlatokkal.

- Ismerkedés a hótalpakkal, méretre igazítás, próbalépések.

- Rövid, kb. másfél órás bemelegítő túra a szállodától gyalogosan kiindulva.

- Visszaérkezés után közös nyújtás, wellness következik.

- Vacsora, ismerkedés, beszélgetés.



2. nap: március 16. péntek

- 8 órától reggeli

- 9 órától hótalpas túrára indulunk, amelynek helyszíne a szálláshelytől mintegy 10 km-re található Grebenzen Natúrpark.
Kristálytiszta levegőjű, csodálatos panorámát nyújtó útvonalain kiváló helyismerettel rendelkező vezetővel túrázunk.
Nem hegyet mászunk, nem rohanunk: kellemes, egész napos kinti programmal kényeztetjük magunkat..

- Érkezéskor közös nyújtás, könnyített jógaprogram, majd irány a szauna, gőzfürdő! A curling pályán is minden bizonnyal vidám pillanatokat töltünk majd el!



3. nap: március 17. szombat

- 8 órától reggeli

- 9 órától egész napos túrára indulunk a szállodától, szintén minimális szintemelkedéssel, de annál több látnivalóval és kristálytiszta levegővel! (A túra hossza és ideje függ az időjárástól és a csoport igényeitől; a hó természetesen nem garantált mindenütt, de a magasabb részeken fekvő sípályák mentén nagyon jó túraútvonalak találhatók).

A cél nem az, hogy lógjon a nyelvünk, és elmenjen a kedvünk a túrázástól, épp ellenkezőleg: szeretném mindenkinek megmutatni, hogy a fokozatosság elvét követve akár kisebb gyakorlattal is lehet aktívan téli sportot űzni, állóképességet növelni!

- délután közös nyújtás, könnyített jógaprogram, majd szabadprogram, wellness, curling.

- 19.00-20.00: vacsora

- vacsora után éjszakai fáklyás túra, stájer est Almcafféval (jóféle helyi specialitás) megspékelve . A csapat igényeitől függően hótalppal, erősebb, havasabb részeken, vagy hótalp nélkül, tisztább ösvényen haladva.

A nótafák már törhetik a fejüket a reperopáron:-))



4. nap: március 18 .vasárnap

- 8 órától reggeli

- 9 órától rövid séta a környéken, pakolás, hazautazás.

Útközben fakultatív programként számos látványosság között válogathatunk: városnézés St. Lambrechben, Murauban, ebéd egy hüttében...



Szállás és ellátás

Szállásunk egy négy csillagos hamisítatlan osztrák "gasthof" a Grebenzen Natúrpark területén, a természet lágy ölén, ahonnan pár perc alatt gyalogosan csatlakozhatunk a nordic walking/sífutó pályákra.

A háziak rendkívül kedvesek és segítőkészek, mindenben a rendelkezésünkre állnak, a szobák szépek és ízlésesek, a wellness részleg is minden igényt kielégít. A házhoz tartozik még: nagy megvilágított korcsolyapálya, curling jégpálya, szánkópálya.

Elhelyezés 2x2 ágyas jól felszerelt apartmanokban (szállodai színvonalon), félpanziós ellátással ( bőséges büféreggeli és 3 fogásos menüvacsora, szombat este stájer büfévacsora).


Az apartmanok felszereltsége:
WC és Zuhanyzó
Hajszárító
Törölköző
Kábel-TV/satelit-TV
Rádió
Konnektor
TV
Ágynemű
Páraelszívó
Kerti bútor
Edények
Kávéfőző
Beépített konyha
Hűtő
Asztali/konyhai textília


Étkezések jellege: házi termékek, osztrák specialitások, helyi specialitások, kérésre vegetáriánus menü.



Részvételi díj, egyéb információk

4 nap, 3 éjszaka 2x2 ágyas apartmanokban, félpanziós ellátással 190 euró/fő.

Az ár tartalmazza:
- a szállást félpanziós ellátással;
- a hótalpas programokat, túrákat, túravezetést;
- a stájer vacsoraest és a fáklyás túra költségeit;
- a hótalpak bérleti díját;
- a wellness részleg használatát;
- a curlingpálya használatát felszereléssel;
- a programszervezést.

Az ár nem tartalmazza:
- az utazást és a biztosítást.

Távolság Budapesttől 450 Km, (4.5 - 5 óra autóval). Ajánlott utazási mód a már jól megszokott telekocsi, amelynek megszervezésében szívesen segítek. Kérem, jelentkezéskor mindenki írja meg, hogy fogad-e utasokat, esetleg utasként csatlakozik.

Csoportlétszám: 10-16 fő.
Jelentkezési határidő: 2010. február 10, az első részlet, 140 euró befizetésével.Kérem, hogy a kellemetlen meglepetések elkerülése miatt a jelentkezésnél feltétlenül tartsák be a megadott határidőt, mert a szállásunk opciós, és a hótalpakat is időben le kell foglalni.



Hótalpas tippek, felszerelés

- Túracipő: A bőrbakancs a leginkább megfelelő; ezen kívül bármilyen, vízhatlan membránnal ellátott bakancs megfelel. A hótalp lényegében bármilyen bakancsra felerősíthető.

- Lábszárvédő (kamásli): ez a téli ruházat része, a lábszárvédő akadályozza meg, hogy a hó a bakancsba kerüljön.

- Öltözködjünk rétegesen: izzasztó dolog a túrázás, még kemény mínuszokban is, míg álló helyzetben hamar kihűl a test.

- Javasolt rétegek: alulra ún. aláöltözet, erre polár felső, majd záró rétegnek vízlepergető anyagú dzseki kerüljön.

- Vízhatlan ruházat: a vízhatlan, szélálló kabát fontos! Szélálló nadrág (bélelt túranadrág vagy sífutónadrág, semmiképpen sem vastag sínadrág) ajánlott, alá harisnya vagy aláöltözet!

- Kesztyű:vízálló, meleg túrakesztyű, amely a hóban nem ázik át. Mindenképpen hozz cserekesztyűt, valamint több pár meleg zoknit is!

- Sapka: kétféle sapkát hozz, egy vékonyat és egy vastagabbat. Ha a meleg ruházatod nem olyan magas a nyaknál, hogy adott esetben fel tudd húzni az orrodig, akkor hozz sálat is!

- Hordjunk külső pántokkal, csatokkal ellátott hátizsákot. Így a hótalpat könnyen fel lehet csatolni a zsákra, ha éppen jobb nélküle a haladás.

- Egyéb túrafelszerelések: nagyon fontos a napszemüveg, és szükségünk lehet fényvédő krémre, fejlámpára.









Jelentkezem (az üzenet feltétlenül tartalmazza: a túra megnevezését, a résztvevő/k nevét, címét, telefonszámát). Telekocsi: fogadok, csatlakozom.

Az Ön e-mail címe:

Üzenet:

Elfogadom az adatvédelmi nyilatkozatot



Az eredeti Nordic Walking technika